Ben jij die ondernemende salesmanager met een enorme ‘drive’? Deins je niet terug voor een flinke uitdaging en zie jij nieuwe klanten binnenhalen als een mooie sport? Dan zou jij zomaar eens een match kunnen zijn met deze internationale organisatie die gespecialiseerd is in zakelijke betaaloplossingen.

Wat doe je als salesmanager?

Als salesmanager bij deze internationale organisatie leg je verantwoording af aan de Directeur Benelux & Nordics. Je werkt vanuit huis of op het kantoor dichtbij Amsterdam en hebt de vrijheid jouw uren flexibel in te delen. Bereikbaarheid buiten standaard kantooruren is voor deze functie af en toe nodig, dit in verband met het internationale karakter van de functie.

Jij bent verantwoordelijk voor:

  • Het identificeren en maximaliseren van zakelijke kansen binnen Nederland. Jij maakt van potentiële klanten ook daadwerkelijk klanten;
  • Het nadenken over en meewerken aan een (nieuwe) strategie voor de Nederlandse markt;
  • Het onderhouden van een goede relatie met zakelijke reisorganisaties en andere leveranciers die diensten leveren ten behoeve van betaaloplossingen. Het in stand houden van een goede samenwerking en het genereren van leads zijn hierbij de belangrijkste doelen;
  • Het genereren van ‘new business’. Dit doe jij via verschillende kanalen. Van telefonisch contact met een potentiële klant tot het opvolgen van een warme lead per e-mail: jij overtuigt ze met jouw verhaal;
  • Rapportage in het CRM. Dit doe jij – uiteraard – accuraat en volgens planning;
  • Een nauwe samenwerking met internationale collega’s om zo ook zicht te hebben op internationale prospects;
  • Het door en door leren kennen van jouw (potentiële) klanten;
  • Een goede samenwerking met de afdeling product management en afdeling klantenservice. Je houdt deze afdelingen constant op de hoogte van relevante zaken rondom klanten en specifieke klantwensen;
  • Het bijhouden van alle activiteiten op salesgebied. Ook ben je aanwezig bij salesvergaderingen;
  • Het geven van presentaties, webinars (voor klanten), demo’s en trainingen op het productplatform tijdens het verkoopproces. Je informeert onze partners over onze producten en oplossingen en vertegenwoordigt onze organisatie tijdens branche-evenementen.

Wat is er zo leuk aan dit bedrijf?

Met zo’n 30 jaar ervaring in de branche weet deze organisatie als geen ander hoe zij haar klanten optimaal kan ontzorgen. Van multinational tot het MKB: voor uiteenlopende bedrijven ontwikkelt deze organisatie producten en oplossingen voor de betaling en evaluatie van onder andere zakelijke reiskosten. Dit doet zij niet alleen in Nederland, maar wereldwijd! Met die internationale ambitie zit het dus wel goed.

Deze organisatie biedt jou een prachtige kans om te groeien op salesgebied. Dit doe je in de fijne informele sfeer die er binnen het bedrijf heerst. Al is de houding naar klanten toe professioneel en zakelijk, intern is er genoeg ruimte voor een gezellige borrel, leuke pubquiz of verrassend bedrijfsuitje.

Jouw profiel

Je vrienden omschrijven jou als gedreven, ondernemend en onverschrokken. Jij bent gewend om in een prestatiegerichte organisatie te werken en altijd het beste uit jezelf te halen. Jij ziet overal nieuwe kansen als het gaat om ‘new business’. Die potentiële klanten over de streep trekken doe jij vol zelfvertrouwen en met behulp van jouw buitengewoon sterke communicatievaardigheden. Jij bent gewend zelfstandig te werken en prioriteiten te herkennen.

Verder beschik jij over:

  • Goede sociale vaardigheden. Netwerken is voor jou alledaagse kost. Jij bent in staat om een goede relatie op te bouwen (en te behouden) met belanghebbenden binnen en buiten de organisatie;
  • Overtuigingskracht. Jij bent een sterke onderhandelaar. Jij bent scherp, diplomatiek en beschikt over tact.
  • Zeer goede analytische vaardigheden;
  • Het vermogen om goed samen te werken met collega’s en partners (intern en extern) om problemen op te lossen en doelen te behalen;
  • Uitstekend organisatietalent. Jij bent sterk in time management, wat terug te zien is in jouw effectieve manier van werken, het halen van deadlines en behalen van de gewenste resultaten;
  • Goede presentatievaardigheden. Je barst van het zelfvertrouwen en levert maatwerk: de presentatiestijl en ondersteunende media pas je aan op jouw publiek;
  • Gevoel voor culturele verschillen en gevoeligheden binnen de organisatie;
  • De drang om jezelf doorlopend te ontwikkelen;
  • Uitstekende computervaardigheden. Jij hebt kennis van Microsoft Office en ervaring met CRM-software gericht op sales;
  • De juiste taalvaardigheden. Jij spreekt en schrijft foutloos Nederlands en Engels.

Ook heb jij:

  • Een afgeronde hbo- of universitaire opleiding (minimaal bachelor of gelijkwaardig.) op het gebied van financiën, bedrijfskunde, economie, marketing of een reisgerelateerde opleiding;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring en kun jij aantonen dat je eerder (succesvol) bent geweest op het gebied van ‘new business sales’; 
  • Een rijbewijs.

Kennis van de zakelijke reisbranche en/of corporate betaaloplossingen is een pré.

What’s in it for you?

Deze organisatie verwacht nogal wat van jou. Maar daar staat natuurlijk ook wat tegenover. Zo geeft deze werkgever zijn werknemers veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid, en doen ze hun uiterste best om een gezonde levensstijl te stimuleren. Verder krijg je:

  • Een goed salaris met bijbehorende bonusregeling;
  • Een auto van de zaak;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een goede pensioenregeling;
  • 25 Vakantiedagen;
  • Toegang tot de sportclub bij ons kantoor.

Overig

Het betreft een fulltime functie.

Contactpersoon

Voor meer informatie, neem
contact op met:

lisette@pacqrecruitment.nl
06 – 42 19 16 16

    *Verplichte velden

    Nieuwste vacatures

    Terug naar overzicht